JOB manuál • Pozvání na pohovor
JOB MANUÁL
POZVÁNÍ NA POHOVOR - TELEFONNÍ KONTAKT
Nejčastěji Vás pozvou formou telefonního kontaktu. Emailový kontakt je volen méně často.
K čemu personalistovi může sloužit telefonní kontakt?
- Pozve Vás na pohovor
- Ověří si, zda vás chce pozvat na pohovor
- Ověří si úroveň vaší znalosti českého jazyka
- Ověří si vaši schopnost komunikace
- Doptá se na informace, které se nedozvěděl z životopisu
- Může telefonát využít jako první kolo, ve kterém si vybere jen několik uchazečů, které pozve na pohovor
Hlavní zásady pro telefonní kontakt s možným zaměstnavatelen:
Být připraven!
- Mějte přehled o tom, na které inzeráty jste odpovídal. Pamatujte/Zapisujte si názvy pozic, názvy firem a co bylo zhruba náplní práce. Pokud zaměstnavatel z rozhovoru pozná, že nevíte, o jakou pracovní nabídku se jedná, považuje to za Váš nezájem o místo.
- Připravte si odpovědi na základní otázky, které čekáte u pohovoru (např. Proč chcete vykonávat tuto práci?, Proč bychom měli přijmout právě vás?) – může se jednat o předkolo.
- Buďte k zastižení. Snažte se přijmout hovor personalisty na poprvé, podruhé zavolat.
- Pokud máte zmeškaný hovor a tušíte, že by mohlo jít o pozvání na pohovor, zavolejte zpět.
Fáze telefonátu:
- V době, kdy odpovídáte na pracovní inzeráty, dbejte na to, abyste se do telefonu představili jménem a příjemním.
- Nechte nejprve mluvit personalistu, vysvětlí vám situaci, položí vám otázky. Poté můžete klást otázky sami, pokud vám není něco jasné.
- Hovor musíte končit s pocitem, že víte, co bude následovat. – kdy a kam přijít, dokdy Vám dají vědět výsledek výběrového řízení.
- Ukončení hovoru zahájí personalista. Můžete v závěru poděkovat za telefonát, popřát hezký den atd.
Během telefonátu:
- Pokuste se omezit hluk v okolí, např. vyjděte na klidnější místo.
- Pokud volá personalista opravdu nevhod, zavolejte raději později sami zpět, nebo hovor zvedněte, omluvte se a požádejte o možnost zavolat později.
- Nenechte se ničím rozptylovat a soustřeďte se jen na rozhovor.
- Mluvte pomalu a srozumitelně.
- Pokud něčemu nerozumíte, není Vám to jasné, slušně personalistu přerušte a zeptejte se na to. Nemá smysl tvářit se, že všemu rozumíte. Je lepší se zeptat, než nechat vzniknout nedorozumění. Např.: „Omlouvám se, není mi to teď jasné. ….“ „Rád bych se jen ujistil, zda tomu správně rozumím,….“
- Pokud si domluvíte osobní setkání, zapište si ihned informace, kdy a kam máte přijít.